Suga за това как BTS са още гладни след завладяването на света

 "Понякога си мисля: „Защо трябваше да прекарам толкова много време в студиото?"" - Suga

Със своите хапливи, изповедни текстове, трудно изпълними рап линии, които могат да достигнат нива на емоционална интензивност, подобни на Busta Rhymes, обширни кредити за продуциране и писане на песни и неукротима работна етика, Suga е незаменима част от колективната артистична душа на BTS. През април той седи в централата на лейбъла си, облечен черно яке, сива плетена шапка и бяла маска, докато говори за битките си с депресията, процеса на писане на песни, как да остане ненаситен след завладяването на света и много други.

В края на миналата година претърпя операция от нараняване на рамото, което, доколко знам, датира от дните на стажа. Как се чувстваш?

Много по-добре. Все още ходя на физиотерапия, но е много по-добре. И да, претърпях нараняването при инцидент, когато бях на 20 години и след като продължих да се влошавам, ми беше препоръчано да се подложа на операция. За щастие, имах малко време, което използвах, за да направя тази процедура.


Много впечатляващо е, че си правил сложни хореографии през всичките тези години с контузията. Как се справи с това?

До годината, преди да се оперирам, получавах лечение, инжекции, почти ежемесечно. Но имаше моменти, когато не можех да вдигна ръце или да направя пълен обхват на движение в средата на концерт. Така че не ставаше въпрос толкова много за болката. По-скоро за това дали бих могъл да продължа да правя тези изпълнения. Когато всъщност изпълнявате, заради адреналина и каквото и да е, не боли. Някак си преживявате, но на следващия ден, тогава усещате болката или дискомфорта и вече не можете да вдигнете ръце.




Обичам песента „First Love“, където говориш за ранното си увлечение по пианото и музиката. Текстовете подсказват, че любовта ти към музиката също е източник на страдание, защо?

Когато работех по „First Love“, исках да изразя комбинация от различни емоции, защото първата любов не е само хубава; има и горчиви неща. Така че разговарях с г-н Бенг за свързването на метафората за първата любов с първия момент, в който опознах музиката. Целта на любовта ми е пиано, но може да бъде всичко - приятел, някаква друга същност. След това исках да покажа емоциите, през които преминавах.

Чували сме в текстовете ти за депресия и други борби. Как си сега?

Сега ми е удобно и се чувствам добре, но тези видове негативни емоции идват и си отиват. Така че е почти като студено време. Може да се върне отново след година, година и половина. Но когато чуя, че хората казват, че когато слушат музиката ми и се чувстват комфортно и са утешени от текстовете, които изразяват тези емоции, това ме кара да се чувствам много добре. Това е много обнадеждаващо. Мисля, че за никого тези емоции не са нещо, което трябва да крие. Те трябва да бъдат обсъдени и изразени. Каквито и емоции да изпитвам, винаги съм готов да ги изразя сега, както и преди.

Написал си много песни за BTS, много песни за себе си и за други изпълнители. Какъв е обичайният процес на писане на песни?

Процесът е различен за всяка песен. Понякога може да изскочи дума и аз надграждам върху нея, или някой може да направи заявка за определен начин, по който би искал да бъде разработена песента. Често решаваме дадена тема и след това работим свободно от по-голямата всеобхватна тема. Но като цяло, когато работя върху песен, първо създавам ритъма, а след това мелодията и рапа и накрая текста. По принцип така ги изграждам.

Как върви свиренето на китара?

Тъй като рамото ми е по-добре, отново съм на китарата. Свирих песни на други хора, за да практикувам, разбира се, и се радвам някога в далечното бъдеще да мога да пея и да свиря на китара едновременно. За това работя.

В „Dope“ имате страхотна реплика за младостта ви, която гние в студиото. Но съжалявате ли някога за това?

Не съжалявам за работата в студиото. Тези дни и това време ми позволиха да имам възможностите, които имам сега. Така че не съжалявам. Но понякога си мисля: „Защо трябваше да прекарам толкова много време в студиото?“ [смее се] Защо не можех да отида по-бързо. Положих много усилия. Защо не бих могъл да си почина малко повече или да се освежа още малко? Мисля за това.

Вие и RM и J-Hope имате всички тези страхотни двойни и тройни състезания и игри на думи, които не могат да бъдат усетени от слушателите, които не говорят корейски - преводите не могат да предадат всичко това. Разочароващо ли е, че някои от вашите чуждестранни фенове може да пропуснат някои неща?

Когато растях, разбира се, слушах американски хип-хоп и поп, а английският ми не е много добър. Така четох текстовете и преводите на текстовете. И очевидно това, което местните говорители на английски могат да помислят за ключовите редове, ключовите стихове, пунктовете, наистина не можах да ги разбера поради сложността на езика. И мисля, че това е неизбежна част от езиковата бариера. Важно е да се опитаме да намерим щастлива среда, където хората от различни култури или езици се разбират. Затова се опитваме да пишем текстове по някакъв начин и на английски, и на корейски, за да могат да бъдат разбрани от хората, говорещи други езици. Освен това изучавам английски все повече и повече, опитвам се да се запозная по-добре с него. Така че, ако успеем да накараме както на корейски, така и на английски, да се разберат текстовете ни, това би било чудесно. Но отново това е нещо, което изпитвам и аз.

Има история, че родителите ти не са харесвали, че си рапирал, че дори са ти скъсали текстовете. Как ти се отрази това?

Родителите ми не разбираха рапа. Те са от друго поколение и никога не са слушали рап; не беше част от музиката, която слушаха. Така че съвсем естествено те бяха против това, което правех. И, разбира се, да си музикант също е много нестабилна професия. Така че мога да разбера отлично защо родителите ми бяха против това, което правех. Но мисля, че това ме мотивира или ми помогна да работя по-усилено, защото трябваше да докажа нещо. Трябваше да покажа на родителите си, че е възможно. Така че това ме подтикна и ме мотивира да работя още повече.

След всичко постигнато от BTS, как да останете гладни за още?

Аз съм от хората, които смятат, че не само хората се променят, но и хората трябва да се променят. Но мисля, че е трябва поддържаме този глад. Но от дните, когато всъщност бяхме гладни, ние си зададохме рутини и те остават с вас, дори ако се промените като човек. Мисля, че все още можем да се позоваваме на нещата, за които говорихме, когато все още бяхме гладни, така че можем да запазим тази работна етика и да останем гладни, дори ако се променяме и развиваме като хора. Сега, вместо да сме гладни, мисля, че сме по-гладни! Ядосани и гладни! [смее се].

Коментари