J-Hope: „Не съм от хората, които да се задоволят с живота си такъв, какъвто е“ - интервю за Weverse Magazine



Самият J-Hope не се е променил от дните преди дебюта си. Начинът, по който се отнася към другите, начинът, по който се чувства към BTS, страстта му към танците - те не са отишли ​​никъде; само силата им се е променила, заедно със силата на вярванията му, волята и мечтите му.


„Butter“ е огромна сензация в Съединените щати.

J-Hope: Работих усилено, подготвяйки се за това, но винаги, когато се опитвам да възприема неволен успех, в съзнанието си винаги си мисля "Това е като наполовина щастие, наполовина чувство, което ме кара да се замисля сериозно за постигнатото." Има чувство за отговорност, което идва заедно с такова почетно постижение. ARMY направи толкова много, за да ни задържи номер едно, и аз съм изключително благодарен за това. В същото време осъзнах също, че имената ни стават известни на повече хора в света на американската поп музика.


Изглежда, че колкото по-голям е успехът, толкова повече неща обмисляте.

J-Hope: В миналото просто щях да го приема смирено и беше нещо, за което работих усилено, така че с удоволствие го приех - и това беше малко незряло, предполагам, но сега е различно. Работя постоянно повече от осем години и през това време не беше лесно да постигна толкова много. Така че отсега нататък поставям въпросителна върху това как трябва да продължа и да поддържам нещата такива, каквито са и какво отношение и позиция трябва да имам в момента. Това е домашна работа, която все още не съм успял да разбера.


Какъв ефект имат подобни мисли върху начина, по който се изразявате като артист?

J-Hope: Аз също съм изпълнител и не мисля, че приемам лекомислено всяко изпълнение. Откакто направихме „Dynamite“, броят пъти, в които преглеждам изпълненията си, след като приключат, се е увелиил. Чувствах, че съм отговорен за това танците да се открояват, затова си помислих, че трябва да се старая най-много за този аспект. Не искате да изоставате в изпълнение, когато толкова много хора изпращат любовта си към вас. Всеки един от членовете мисли така и мисля, че създадохме атмосфера на нашите тренировки, в която можем да видим колко важни са тези неща. В крайна сметка, дори и да не си го показваме един на друг, всички знаем колко е важно да практикуваме нашите изпълнения.


Изглежда, че в студиото за репетиции трябва да има атмосфера на разбирателство.

J-Hope: По-рано трябваше да репетираме дълго време, отново и отново, за да се синхронизираме помежду си. Тренирахме около 10 часа, преглеждахме представленията си, правихме си почивка и след това се връщахме отново, почивахме още малко и го правехме отново. Това беше тогава, но сега, след целия този опит, всеки член знае къде трябва да се съсредоточи, така че ние координираме своите разположения и правим интензивни тренировки, докато стане точно, и след това правим почивка. Сега дори не е нужно наистина да мислим за това. "Добре, нека направим всичко, което трябва да направим бързо, за да можем да побързаме и да си починем. Тази част обаче не изглежда правилна? Нека преминем бързо през това." Така го правим. Сега сме по-ефективни в работата и репетициите.


Това повлия ли и на теб индивидуално? Докато мислиш повече за своите изпълнения, частите, върху които се концентрираш, може да се променят.

J-Hope: Танците са важни, но мисля, че осъзнах колко е важен визуалният аспект. Причината да сменям прическата си или какво ли още не толкова често в наши дни е, че искам външният ми вид да се слее естествено с песента. Тъй като винаги съм бил танцьор, просто продължих да работя усилено върху нещата, които бих могъл да направя най-добре. Но очевидно е важно да не прекалявате с визуализациите, затова го държах под око и го коригирах за всяко изпълнение. Това е най-важната част.



Танците ви в „Butter“ са едно, но това е и представление, при което трябва да демонстрирате характера си. Какво се надявахте да покажете?

J-Hope: Исках да покажа колко съм израснал в „Butter“. Стилът е смел и се върти около добре скроени костюми и цялото нещо се чувстваше секси. Опитах се да го разкажа, доколкото можах. И научих много от наблюдението на членовете, които умеят да изразяват това. Взех всички различни начини, за които се сетих, че мога да изпробвам и ги свързах всички заедно, гладки като масло. (смее се)


Какво ти минава през ума, когато изпълняваш, особено когато светлината на прожекторите е върху теб? Както когато правиш онази привличаща вниманието танцова пауза, пълна с бавни движения в „Butter“, или соло диско танците, които прави за танцовата пауза на „Dynamite“ на MMA 2020

J-Hope: Моето мислене не се променя. Когато светлината на прожекторите е върху мен, това е възможност за мен по някакъв начин. Това е шанс да засияя сред нашия екип и неговите седем невероятни членове, така че винаги съм нащрек да използвам добре тези възможности, като давам всичко от себе си. Не бива да отказвам това, което ми идва, и да показвам всичко, което трябва да покажа. ARMY и широката публика ще бъдат съдиите и ако те имат какво да кажат за това, аз ще го приема и коригирам. Искам да кажа, че разработих свой собствен растеж за себе си, като многократно коригирах и практикувах и коригирах и практикувах. Танцувам отдавна, но винаги се чувствам, че бих могъл да правя повече, така че полагам усилия и ми доставя удоволствие, когато правя нещо, което се получава наистина добре.


Но ако погледнеш твоята фен камера „Butter“, ти непрекъснато реагираш заедно с другите танци, дори когато не си във фокуса на основната камера.

J-Hope: Не го правя съзнателно. Но в наши дни, когато гледам церемонии по награждаване в чужбина или изпълнения на поп изпълнители, които са заснели на видео, чувствам, че всъщност нямат силно редактирани части или бързи съкращения. Те улавят енергията на артистите, докато показват цялата сцена, така че винаги мисля как никога не знам къде или как ще бъда заснеман на филм. Така че дори когато камерата се фокусира основно върху Джин, в някои случаи все още можете да ме видите отзад и затова мисля, че настройването на настроението във фонов режим, за да не се намесва в неговата част, е изключително важна част от доброто изпълнение .


Мисля, че си много последователен. Когато SUGA излезе напред, за да рапира към края на песента, продължаваш да повиквсш, за да повишиш настроението.

J-Hope: Забавно е, знаете ли? (смее се)


Това звучи като добър баланс, дa можеш да се изразяваш индивидуално, като останеш отдаден на групата.

J-Hope: Съгласен съм. Мисля, че това е нещо, което винаги съм имал в себе си. 


Изпълнението на „Permission to Dance“ има различен вкус от този на „Butter“. Докато „Butter“ дава на всеки член момент да засияе, „Permission to Dance“ изглежда придава значение на цялостното настроение на цялата група. Чувствам, че това разкрива твоя личен стил да си сияещ и пълен с надежда. 

J-Hope: Когато получихме песента, ми хрумна, че просто мога да бъда себе си. Няма нужда да се действа; Мога просто да използвам истинското усещане, което изпитвам, когато съм на сцената. Това е и посланието, към което се цели песента, така че мисля, че се случи естествено. Като че ли съм щастлив, но и на ръба на сълзите?


В танца използвате езика на жестовете. Въпреки че е танц, той предава и език, така че си представям, че е имало много неща, които трябва да се обмислят.

J-Hope: Да, имаше. Ние предаваме език, въпреки че не използваме много език на жестовете в нашите танцови движения. Така че, въпреки че песента е хубава и лека като цяло, дори когато тренирахме, казвахме как трябва да се уверим, че жестовете са напълно точни. Смятахме, че трябва да разберем значението, което стои зад езика на жестовете, за да го предадем правилно. Затова си помислихме, че трябва да направим всичко възможно да възпроизведем ходовете правилно, като в същото време да изпълним песента с удоволствие и положителни емоции. Прекарахме доста време, интегрирайки движенията в танца и затова мисля, че успяхме да покажем отношението си към изпълнението съвсем естествено.


Мисля, че твоите вокали и мимики в началото на втория стих на „Permission to Dance“ помагат на хората интуитивно да схванат за каква песен става въпрос. Това ме кара да се замисля за това, което каза във видеоклипа „ARMY Corner Store“, качено в YouTube за вашето празнуване на FESTA през 2021 г. за осмата годишнина на групата - че ти ​​си „витамина“ за групата.

J-Hope: И аз съм. Използвах този израз, защото чувствам, че непрекъснато и неизменно (смее се) давам на отбора добра енергия. Не знам дали всъщност съм витамин или не. Поглеждайки назад, винаги съм се опитвал да им дам добра енергия и да ги поддържам в добро настроение и мисля, че сега е безопасно да кажа, че съм от хората, които се опитват усилено да поддържат енергията на групата си. Все още обаче се смущавам малко. (смее се) Не бих казал, че не изпитвам никакъв натиск за етикета. Всичките седем трябва да действаме като един, за да работи BTS, и това винаги ми е на ум, така че ме принуждава да внимавам да не се откроявам от останалите. Защото екипът функционира добре, когато всеки има своя роля. И тъй като винаги имам това предвид, когато си мисля, трябва да направя каквото мога, мога да допринеса за екипа и мисля, че в крайна сметка се чувствах малко по-уверен в нещата, които ми беше трудно да изразя в миналото.



Имаше ли напрежение зад тази промяна?

J-Hope: Усетих и осъзнах точно какво трябваше да направя със собствената си лична идентичност и енергия веднага след като пуснах първия си микстейп. От този момент нататък си помислих, че трябва редовно да изразявам своите музикални възгледи и неща като енергията си, но не по някакъв интензивен начин. Преди, с течение на времето и групата наистина стана много популярна, мисля, че бях отпуснал голяма част от натиска, за да се изразя. Тогава започнах да се чувствам така, сякаш искам да се опитам да изразя себе си по свой начин, въпреки че екипът се справя добре.


Когато разкрихте депресивната си страна директно по времето, откакто изложихте „Dis-ease“ по време на пандемията до „Blue Side“ от микстейпа, това ли беше отражение и на това влияние?

J-Hope: Емоциите на хората се променят всеки ден, както и техните чувства и нещата, които могат да приемат през целия си живот, нали? Така че мисля, че променящите се емоции, които почувствах и приех с нарастването на популярността на групата, се изразяват и в начина, по който се променят песните ми. Това също е нещо, за което винаги прекарвам време в размисли, но аз съм просто още един млад човек, който живее живота си на тази планета. Аз всъщност не се различавам от никой друг, което означава, че не винаги мога да бъда толкова ярък, колкото бях в Hope World. Ето защо опитах различен подход към нещата, които мога да изразя.


Какво разбра след това?

J-Hope: В крайна сметка мислех за сенките в себе си. Не го осъзнавах, когато промотирахме, но тъй като целият свят изведнъж спря, имахме цялото това време, когато не можехме да правим нищо и виждах всички като сенки - седнали в студиото и си мислехме за какъв живот сме живяли, гледайки изпълненията на BTS по телевизията. Количеството воля, което намерих през това време, беше огромно. Помислих, че е по-добре да използвам всички тези чувства изцяло и наведнъж, че това са емоции и песни, които така или иначе вероятно биха могли да бъдат написани по това време, така че оставих всички тези емоции като дневник и "Dis-easе" се роди. С „Dis-easе“ като отправна точка, си помислих, че мога да включа неща като моята вътрешна тъмнина и затова успях да пусна „Blue Side“.


Какво видя, когато погледна навътре в себе си?

J-Hope: В крайна сметка видях страна от истинския живот на Jeong Hoseok, която не можех да възприема преди. Непрекъснато си мислех какъв живот би бил най-добрият за J-Hope, докато работехме, затова се чудех как би изглеждал животът на Jeong Hoseok като цяло. Докато това се случваше, разбрах, че не съм просто някакъв винаги весел човек - и аз изпитвам трудности. Затова си помислих, че мога да се сближа със слушателите, като споделям малки части от себе си, които бях скрил, и че би било интересно да покажа на хората една страна от мен, която е различна от представата им кой е J-Hope. Най-важното е, че не изпитвам никаква съпротива относно това кой съм в момента. Като човек, който прави музика и издава песни за личния си живот, мисля, че всичко това е част от процеса.


Има реплика в „Blue Side“, където пееш „Сега просто искам да изгоря син до смърт.“ Изглежда и тук е разкрито нещо от твоята тъмна страна.

J-Hope: Ако изгаряте до смърт, ще бъде много горещо. Но частите, които нарекох синьо, са място, на което съзнателно бягам, за да избегна нещата. Това е място, на което бягам, на което мога спокойно да живея и да бъда погълнат, но не искам да го правя. Така че мисля, че се опитах да покажа, че искам да разпаля страстта си към нещата, които искам да направя, дори ако изгарям  до смърт. За да бъда честен с теб, не знам как точно измислих тези текстове. Написах тази част много отдавна, когато бяхме на турне в чужбина. Не пия много, но това бяха първите текстове, които някога пуснах, които написах, докато пиех. (смее се) Когато пиша текстове, докато пия, често съжалявам, когато ги видя сутрин, но когато ги погледна отново след известно време, мога да кажа, че това са текстове, които бих могъл да напиша само с чувствата, които изпитвам по това време. Когато пусна такъв тип песен, получавам някакво усещане. И когато си давам обратна връзка за собствената си музика, се появява версия за мен, която е различна от тази, която бях преди да направя музиката.


Има ли нещо друго, което научи за себе си напоследък?

J-Hope: Хм ... Аз - какво да кажа - не съм човекът, който да се задоволи с живота си такъв, какъвто е. Можех просто да продължа да живея такъв, какъвто съм, и да правя каквото си искам с живота си, но не знам, честно. Вече се случиха толкова много невероятни неща, но искам да направя нещата още една крачка напред, като физическо лице и като член на BTS. Един ден ми хрумна една мисъл: Напоследък изобщо предизвиквам ли се? Извън правенето на песни или танци? Но отговорът беше отрицателен. Затова реших, че ще се предизвикам и ще опитам някои неща, едно от които е изучаването на английски език. Все още е трудно и предстои ми дълъг път, но се опитвам с най-доброто от себе си предвид настоящия ни график.


Какво получаваш от изучаването на английски, мислил ли си?

J-Hope: Ако мога да говоря на английски, тогава мога да давам и да вземам идеи от англоговорящите артисти, когато работя по музиката си. Мисля, че това е един канал за комуникация, който ще отвори повече възможности в живота ми. Но може да се окаже трудно да продължим да учим с настоящия ни график (смее се), така че въпреки че казвам, че ще го направя, може би няма да мога. Умът ви може да се промени във всяка минута и можете да стигнете до различни решения по всяко време, в зависимост от това как искате да живеете живота си. В момента се опитвам да правя музика, предизвиквам се и с изпълнения.. И работя усилено, за да разбера какво трябва да направя за следващите си стъпки.



Каквa си представяш, че ще бъде следващата ти стъпка?

J-Hope: Мисля, че следващата ми стъпка лично е да разрастваме музиката си в световен мащаб. Напоследък се занимавам със саморефлексия и има много неща, които искам да направя. И аз имам много мечти. Стигайки дотук с групата, виждайки другите поп изпълнители, с които се надпреварвахме в класацията на Billboard, наистина ми остави впечатление и сега съм по-сериозен, че искам да изразя нещо. Така например, аз мечтая да разрастваме музиката си в световен мащаб, тъй като вече имаме добро взаимодействие с чуждестранни изпълнители.


Ти, както и BTS, сте работили стъпка по стъпка нагоре и сега можете да измислите нови стъпки. Във видеото на FESTA „ARMY Corner Store“ през 2021 г. каза, че настоящето е възможно само защото BTS следва пътя, който е направил от дебютната си песен, така че не сте искали да променяте нищо от миналото си. (смее се) Все пак, има ли нещо, което бихте искали да кажете на миналото си "аз", ако можете да кажете само едно нещо?

J-Hope: На шега бих казал, хей, слушай тази мелодия: „smooth like Butter“ - напиши това. Ако го направиш, ще бъдете номер едно в Билборд. Бих могъл да го направя по този начин, нали? (смее се) Но за мен дори частите от живота ми, които не бяха добри, станаха възможности за растеж. Така че, вместо да казвам на миналото си аз да поправи нещо, аз просто бих му казал да повярва в себе си и да продължи живота си, както той се чувства, и да продължи да работи усилено, поддържайки нещата такива, каквито са. Освен това няма какво да му кажа.


Е, как се отнасяте към ARMY сега, когато те са изкачили всички тези стъпала с BTS?

J-Hope: ARMY е абсолютно ... Чувствам, че те самите са се превърнали в икона. Толкова се гордея с тях. Те са невероятни. ARMY също е като артист сам по себе си сега. Като че ли те са един голям символ на епохата? ARMY е известен колкото BTS. Мисля, че си даваме добра енергия и сме си помагали да направим нещо добро. Може да звучи очевидно от член на BTS, но ако бях ARMY, никога не бих се срамувал да се нарека фен на BTS. Както и да е, сериозно съм ... Искам винаги да знаят, че съм наистина, наистина благодарен за тях.

Коментари