Jung Kook: „Мисля, че е по-добре никога да не спираме“ - Интервю за Weverse Magazine

Jung Kook: „Мисля, че е по-добре никога да не спираме“

Интервю за издаването на албумa Butter

2021.07.26


Помолихме да нарисува всичко, което пожелае за фотосесията. Снимките, представени в тази статия, са моментни снимки, докато Jung Kook беше на работа. Дори когато фотосесията беше завършена, той напусна студиото едва когато завърши рисунката си.

„Butter“ е на върха на класацията Billboard Hot 100 поредни шест седмици. (Това интервю се проведе на 12 юли)

JK: Никога не съм бил привързан към класацията, но колкото и да е добре и колкото и да съм щастлив, тъй като продължаваме да поставяме рекорди от „Dynamite“, чувствам тежест.


Дали защото сте постигнали успех, по-голям от всичко, което си си представял?

JК: От части, да. Огромен брой хора ме признаха, така че продължавах да мисля, че трябва да работя по-усилено, но се справихме дори по-добре с „Butter“, отколкото с „Dynamite“, така че мисля, че в крайна сметка се почувствах претоварен. Това съм аз. BTS е невероятен екип, но може би проблемът ми е, че не мога да се справя с BTS.


Ти беше този, който настрои настроението за „Butter“, като изпя интрото към песента. Това не те ли накара да се чувстваш добре? Определено беше толкова невероятен, колкото и самият отбор. (смее се)

JK: „Butter“ просто се чувства толкова добре. Той е различен от обичайния ни стил, така че се чувстваше различно по време на запис. Песента също е страхотна. Обичам това, но отделно, има чувство на натиск. Искам да кажа, надявам се, че BTS се справя дори по-добре, честно. Напоследък си мисля, че този натиск означава, че трябва да се справя по-добре. След като „Dynamite“ стана номер едно в Billboard Hot 100, не е като да ни принуждават да се стараем повече, това е просто моята лична амбиция. Мисля, че мога да се справя по-добре.


Защо смяташ, че с „Dynamite“ не беше толкова удовлетворяващо?

JK: Защото не можах да изразя всичко, което исках, както исках. Когато слушам ремиксите, си мисля как бих могъл да го изпея по различен начин. Като: „О, човече! Само да можех да го направя отново!“ (смее се) Имам някои неща от пеенето на „Dynamite“, за които, все още не съм съвсем перфектен. Затова се опитвам да практикувам пеене поне час всеки ден, без значение какво. Всеки певец, който е бил номер едно в Билборд в продължение на шест седмици, по-добре да е наистина добър в пеенето. Това мисля.


Нещо в начина, по който пя на английски, вероятно те е накарало да чуеш собственото си пеене в нова светлина. Тоновете са различни от тези, когато пееш на корейски.

JK: Понякога трябва да се потискате малко с думите си, за да говорите на корейски. Плюс това аз съм от Пусан, така че говоря с малко тих глас. Нямам този проблем обаче, когато използвам английски, така че все едно има плюсове и минуси. Лесно е да използвате гласа в главата си, когато пеете и на английски, но може да е неудобно, докато на корейски, ако се опитате да пеете по-високо, понякога може да звучи малко назално. Но в същото време може да е трудно да се прекъснат старите навици, когато пея на английски, тъй като винаги съм пял на корейски.


„Dynamite“, „Butter“ и „Permission to Dance“ са английски песни и ти отговаряше за интрото и на трите. Изглежда, че си обмислил как да създадеш различни впечатления за всяка песен.

JK: „Butter“ е наистина танцувална, както знаете. Ритмична е. И преди да записвам, слушам запис с ръководни вокали, а след това, когато отида да записвам, трябва да имам предвид всички тези характеристики и да ги смесвам заедно със собствения си стил по този фин начин. Мисля, че това е сериозна интуиция. (смее се) Имах затруднения, когато записвахме, очевидно и когато за първи път го направих, гласът ми не звучеше правилно, така че трябваше да продължа да търся правилния глас. Мисля, че най-важното е първо наистина да забиете гласа, който искате да използвате, както и измислянето как да го направите свой собствен. Например в „Permission to Dance“ я изпях по-скоро както исках, отколкото стила, който имаха водещите вокали.

 

Как стигна до този вид заключение?

JK: Гласът на всеки трябва да звучи различно, така че може да е непосилно, ако прекопирам ръководството твърде много, когато пея. Така че понякога следвам изключително това, за което мисля. Мислех как да изпея първата част на „Permission to Dance“ и когато отидох да я запиша, дори Pdogg, продуцентът, ми каза: „Най-добре ще стане, ако използваш собствения си глас, твоя собствен стил."




Какво въздействие оказва върху теб слушането на толкова много песни на други изпълнители и анализът им?

JK: Колкото повече слушам музика, толкова повече се променят вокалите ми. Наистина се променя много, когато получим песен и я слушаме и практикуваме. Предполагам, че можеш да кажеш, че гласовите ми струни винаги са готови за подобрение, когато тренирам. (смее се) И подобряване, докато записвам, и просто подобряване по всяко време, когато пея. Но има и моменти, когато изведнъж не звучи правилно, когато го опитам както искам, така че просто опитвам или бързо търся други вокалисти и слушам техните песни или питам някои от по-старшите изпълнители. Това ми помага да намеря определен глас, който търся.


Пя странно подобно на SUGA, когато за кратко беше в неговата роля в „Life Goes On“ през V LIVE, въпреки че гласовете ви са различни. Бързо разбираш характеристиките на вокалите на другите.

JK: Преди много разчитах на това. Например, мога да чуя [характеристиките в гласовете им] поне. (смее се) Сега обаче е като, О, [предполагам], че не трябва да го правя по този начин. Можете спокойно да предположите, че съм чувал безброй песни на други певци. Тогава щях да мисля много за това как искам да пея, мислейки как ще пеят тези други певци, преди да направя своя собствен глас. Пренасям гласовете и вокалните модели на тези хора и мисля как би звучало, ако пеят в тази стая, след това мисля как би звучало в собствения ми глас и тогава понякога мога да накарам гласа ми да звучи подобно, ако се опитам.


Изглежда, че за теб е било важно да намериш свой собствен стил и за представянията. Трите английски песни не само се различаваха от по-ранните ви творби, но имаше и много части в „Butter“, които можеш да изпълниш само чрез жестове и изражения на лицето.

JK: Преди „Butter“, аз просто работих много усилено и се забавлявах да го правя, по какъвто начин исках, но започвайки с „Butter“, мисля, че успях да направя нещата по по-обмислен начин. Бях по-внимателен към мимиката и движенията си и обмислях какво трябва да направя във всяка ситуация във всяко изпълнение, за да го направя в моя собствен стил. И това беше някак забавен процес. Не чувствах никакъв натиск за това. Просто си мислех, че мога да създам подобен образ, ако просто се опитвам да бъда малко готин и да не се хващам (смях) за хората отсега нататък.


Какъв образ искаш хората да имат за теб, като артист? Този, който казва: "Това съм аз като артист в момента."

JK: Не мисля, че все още съм на нивото, на което трябва да се тревожа за това. Имам обща представа за това какъв певец искам да бъда и в какво искам да бъда наистина добър, но не мисля, че някога съм се определям като определен тип певец. Тъй като това е непрекъснат процес, когато мога да се докажа, бам! - давам доказателства и ставам наистина влиятелен човек, едва тогава мога да обикалям и казвам, това съм аз, певецът. Засега нямам нищо, предполагам, че може да се каже „съществено“ за показване. Мисля, че дори да съм част от BTS и да обикалям стадиони, това автоматично ли ме прави по-добър от другите изпълнители? И тогава, като мисля така, отново се фокусирам.


Не можете ли да бъдете малко по-мек към себе си?

JK: Не. Трябва да мисля за бъдещето много пъти през деня. Например, понякога прекарвам цял ден в каквото и да е, но винаги, когато го правя, съжалявам сериозно. Затова си обещавам, че ще свърша това и това. Така живея, защото ако не мисля по този начин, няма да вляза в действие, за да направя нещо. Това е като заглавието на нашата песен „Life Goes On“: бягащата пътека просто продължава и ние сме на нея, така че винаги мисля, че е по-добре никога да не спирам. Мога да се изразя по-добре, ако мисля, докато говоря, и мога да организирам мислите си, докато размишлявам върху казаното. Опитвам се да мисля за всичко по този начин. Мисля, че трябва да се усъвършенствам, независимо дали това е пеенето или хобитата ми - повече от сега, по-добре от сега.


Днес добре ли се справяш с някое от хобитата си? Изглежда, че се справяш малко по-добре с рисуването, съдейки по влога ти.

JK: Мисля, че се подобрявам като цяло, малко по малко. Моите вокали определено сa се подобрили напоследък. И боулинг! (смее се) Научавам се как да рисувам, като гледам видеоклипове в YouTube. Мисля, че съм добър в набирането на умения, като подражавам на другите. Всъщност не съм добър в ученето на неща. (смее се) Просто обичам да правя това, което обичам да правя и естествено се уча от хората около мен, предполагам. И мисля, че нещата, които наистина искам да науча, са все същите: пеене, английски, упражнения.


Да се ​​учиш от други хора и да искаш да се справяш по-добре е форма на разпознаване с кого можеш да се сравниш. Влияеш ли се изобщо от останалите членове? Говорил си много за това колко си повлиян от шестимата по-възрастни членове.

JK: Мисля, че започнах да обръщам внимание на хора, различни от мен, след като се преместих в Сеул и срещнах останалите членове. Не обръщах внимание на обкръжението си, но сега ги забелязвам. Сякаш наистина започнах да се виждам какъв съм от този момент нататък.



Това ме кара да се сетя, когато говори за разглеждане на забележителностите в Сеул за първи път в tvN’s You Quiz on the Block, начина, по който опозна чувствата, които външният свят може да предизвика.

JK: Първият път, когато видях улиците на Сеул, бяха огромни. Наистина се притеснявах, тъй като току-що бях дошъл в града и опознах себе си поради промяната на средата. Мисля, че за първи път помислих за себе си и това стана отправна точка за опознаването ми.


Когато взе бонбони, които хареса от магазинa на BTS, j-hope каза, че все още си същият от времето, когато се срещнахте за първи път, когато си бил на 13 години. Мислиш ли, че изобщо не си се променили в сравнение с тогава?

JK: По някакъв начин трябва да бъда по-добър или различен отвън, но съм сигурен, че все още има неща в мен, които са същите като на 13-годишна възраст. Научих се как да бъда внимателен към останалите членове и как да разбирам тях, защото от време на време спорех с тях, но никой няма да ме спре, ако взема бонбони. Приемам го както винаги. Както когато Хоби и аз спорихме за един банан. (смее се)


Но какво се промени в теб тогава? Да бъдеш член на BTS трябва да е имало ефект върху твоя възглед за света. Търсиш разбиране от вашите вегетариански зрители, когато яде месо в салата на V LIVE.

JK: Мислех да попитам, защото знам, че много хора в чужбина и в Корея също са вегетарианци. Това е едно от нещата, които научавате, когато обикаляте много различни страни. Очевидно не знам за културата на всяка отделна държава или за личната идентичност или избор, така че въпреки че ми предстои дълъг път, мисля, че е важно да ги уважавам въз основа на това, което знам.


Мисля, че трябва да знаеш, че си оказали влияние върху много хора. Частично във  V LIVE, говори за това как вече не можеш да намериш нито едно шише комбуча, защото всичко беше разпродадено и благодари на феновете си, че оказаха малко помощ на собствениците на малък бизнес.

JK: Ресторантите не се справят добре и има много затворени магазини по пазарите, както знаете. Така че, ако съм имал ефект дори върху един човек, си струва. И понякога хората, върху които съм имал влияние, също правят дарения. Винаги може да има някой, който да се възползва от нещата, които казвам или правя, но съм уверен, че много хора ще ги използват за добро.


Това влияние е нещо, което сте създали с вашия фендом, ARMY. Предполагам, че от малък си бил повлиян не само от останалите членове, но и от ARMY.

JK: На концерти се случват много неща: осветлението, сцената, пода, сценичният дизайн, видеото, прожектирано на екрана. Плюс това има музика, танци и ние. Дори всички да са в равновесие, ARMY трябва да са там, за да се завърши сцената. Що се отнася до нашите концерти, ARMY са тези, които са купили билетите и те са главните герои. Мисля, че всичко, върху което се фокусираме, се връща към ARMY. Ние споделяме чувствата си и те са източникът на нашата сила и мисля, че имат синергия с нас. Не е достатъчно просто да кажем ARMY и да се харесваме или да се обичаме. Определено има нещо повече от това. Това е, добре - не знам. Трудно е да се изразя с думи. (смее се)


Мисля, че имаш нужда от ARMY, да бъдете там на концерта, за да осъзнаеш напълно концерта.

JK:  Да, точно така! Дори ако всичко е нагласено и сме пред камерата, ако ARMY не са там, това е съвсем различен концерт. Дори когато ARMY са там и има камера на живо, която го излъчва, аз съм като "Има камера? А, вярно." Очевидно ми пука за това, когато трябва да поздравя ARMY, седнали от другата страна, пред екраните им. Освен това получавам цялата си енергия от ARMY, седнали точно пред мен. Ето колко много означават те за мен. Съвсем различно е.


Концепцията за BTS 2021 MUSTER SOWOOJOO беше подобна на това да бъде в концерт с публика. Сигурно те е накарало да мислиш за ARMYоще повече.

JK: Аз съм добре, стига да мога да изпълнявам. Мога да изнасям все повече концерти в рамките на една година, ако правим турнета. Този път го почувствах по-дълбоко, тъй като не можахме да изпълним с публика. Леле, наистина приемах нещата като даденост през цялото това време. Трябваше да направя повече.


Сигурно си разочаровани. Време е да блеснеш като вокалист и като изпълнител.

JK:  (въздъхва) Аз, добре, наистина трябва да побързам и да направя микстейп първо. (смее се)


Как върви микстейпът ти?

JK:  Работих върху него точно преди да дойда. Но е трудно! (смее се) Можех просто да се справя със себе си и тогава щеше да е като, започнах като стажант, когато бях на 13, работих усилено и успях. Но всеки можеше да направи това. Затова продължавам да си мисля, че искам да измисля своя оригинална, сложна история и да пиша песните оттам. Дебютният албум на Billie Eilish остави голяма следа върху мен, когато излезе, в това отношение. И би било хубаво да имаме сплотен поток към траклиста, но дори и всичко да е объркано, това също е добре, докато добрите песни продължават да идват. Това е нещо, което мисля. Така че днес, вместо да се фокусирам върху историята на албума като цяло, аз просто ще напиша каквото и да е, което искам да кажа във всяка песен. Ако почувствам това веднага след слушането на песента, ще се опитам да го направя. И ще се опитам да го направя лекомислено.


Не може да ви е лесно да се концентрираш, ако го правиш тук-там между цялата си друга работа.

JK:  Добре е, ако отнема наистина много време - просто е трудно да се работи върху него на парчета. Искам да кажа, че ако оставам до късно да работя, трудно ще преживея следващия ден. (смее се) Останах цяла нощ снощи отново и днес спах между ангажиментите, но все още продължавам да работя така днес и след това пак ще работя върху микса си. Ще направя всичко възможно да го пусна възможно най-скоро. Искам да напиша и запиша много материали.



Има ли нещо в теб, освен работата или концертите, което искаш да покажеш на ARMY като личност?

JK:  Искам да им покажа, че, хмм... Просто моето истинско аз, Jeon Jung Kook. Че съм доста лек, много честен и нищо особено.


Какъв човек мислиш, че си сега?

JK: Аз съм, мързелив ... човек. (смее се)


Много си суров към себе си. (смее се) Как би могъл да си мързелив, ако си част от BTS?

JK: Не, наистина съм мързелив. (смее се) Ако бях сам, вероятно щях да пропусна много от срещите си. (смее се) Но трябва да избягвам да допускам грешки, когато функционираме като група. Наистина съм мързелив и - о, понякога преосмислям нещата. Мисля, че повече, отколкото хората биха могли да очакват, и правя нещата по моя начин. Освен това, въпреки че не ме интересува какво мислят другите за мен, все пак все пак го правя. (смее се) Нямам идея. Аз съм някакъв шантав…? Но аз също се опитвам да живея пълноценен живот - аз съм такъв човек. (смее се)


Благодаря ти за интервюто. О, между другото, харесах твоята фен камера на "Butter". Движенията ти бяха наистина пъргави.

JK: Наистина? Мислиш ли, че съм станал по-добър? (смее се)




Коментари