RM: „Надявам се, че съм тръгнал на някъде“ - интервю за Weverse Magazine

В живота му има две предавки, между които превключва: когато трябва да набере скорост като лидер на световна група за създаване на хитове, и когато се връща обратно у дома и бавно отваря каталога на някой художник. Нека да разгледаме времето между тях, пътуването на младия артист, търсейки собственото си платно.



Тренираш ли още? Изглеждаш доста наедрял.

RM: Измина около година? Откакто започнах да тренирам четири пъти седмично. Това е като моя спасителен пояс. (смее се) Тъй като, ако спортувате, тялото ви постепенно се подобрява. Обичам да чувствам, че правя нещо и се подобрявам. Ако погледнете други хора, които публикуват своя напредък, можете да видите, че телата им се променят драстично, но аз не съм много стриктен в диетата си, така че не е така с мен. (смее се) Все пак усещам как тялото ми се променя малко по малко.


Видях във видеото „ARMY Corner Store“, качено в YouTube за честването на вашата осма годишнина през 2021 г., че животът ти е фокусиран върху вършенето на работа и изявите в наши дни. Следва ли тази повтаряща се рутина да промени в живота ти?

РМ: Ежедневието ми стана много ясно. Сега, след като мина точно една година, откакто започнах да правя това, си мисля, така ли живеят хората? Трябва да отида на работа и да се прибера, тогава има неща, които трябва да правя там, и упражнения, които трябва да поддържам. И също да проверявам за експонати. И затова си помислих, че самата ми природа се е променила много за една година, но не знам дали е добра за мен като текстописец.


Защо така?

RM: Имаше толкова много неща, които се случиха с BTS, но с настоящата ситуация понякога ми се струваше, че това са просто неща, които се случват на телефона ми. Когато слушам друга музика или гледам нещо, понякога си мисля как бих го направил, но животът ми е такъв, какъвто е в момента, така че мога да черпя само от нещата от собствения си живот.


В такъв случай какво беше усещането да запазиш енергията за изпълнението си на Грами и за всичко свързано с „Butter“?

RM: Бях наистина щастлив, че добавихме още нещо към нашия списък с постижения. Мисля, че нашият екип наистина се нуждаеше от самата работа. Това ме накара да осъзная, че имаме още неща за постигане. И искам да благодаря на ARMY над всички останали, че направи всичко това възможно. Аз съм кореец, така че не ми е чуждо чувството да открия радост от постиженията. (смее се) Беше наистина удовлетворяващо и приятно. Щеше да е по -добре, ако бяхме получили Грами, но какво от това, ако нямаме? В крайна сметка получаването му означава, че имате още един трофей у дома и след това ежедневието ви се повтаря.


Как писахте текстовете за “Butter”? Вашето изпълнение със SUGA повиши енергията на втората половина на песента, но също така мисля, че постига баланс, за да подобри песента като цяло. Краткият ти рап се чувства като смесица от американски поп и отличителен стил на BTS.

RM: Това е частта, върху която прекарах най -много време. Въпреки че песента е на английски, мислех, че трябва да я накараме да се почувства като наша, затова запазихме оригинала, но сложихме малко от собствения си вкус в края.


Усетих, че фината настройка повлия добре. Тя е кратка, но мисля, че песента щеше да е много различна  без тази част.

RM: Щеше да се чувства като че ли нещо липсва, ако не беше там, нали? (смее се) Имах чувството, че абсолютно трябва да го имаме там. Има нещо различно за нас от американските поп звезди. Нашето ДНК е различно.


Как направвихте „Permission To Dance“? Можеш да преброиш на пръстите на едната ръка колко песни на BTS имат толкова положително послание, колкото тази песен.

RM: Точно така. Говореха за включване на рап в „Permission To Dance“, докато работихме върху него, но ние казахме, че няма да проработи. По-забавно ми е, когато пея и танцувам от всичко друго. Мисля, че тази песен беше един от малкото случаи, в които се чувствах сякаш просто се забавлявах, докато пеех и танцувах. Чувството е да се отдадеш на песента с цялото си тяло и просто да се смееш, вместо да мислиш твърде много за това. Мисля, че това е силата на песента. Не бях стресиран да се подготвя за него, както бях с „Butter“. Що се отнася до „Butter“, трябваше да помисля какво трябва да покажем и как мога да го направя. Винаги внимавам да не бъда проблем в динамиката на групата. Но всъщност не трябваше да се притеснявам за това с „Permission To Dance“. Честно казано, имах чувството, че трябва само да добавя част от удоволствието, което изпитах.


След невъобразимия продължителен успех на „Dynamite“ и „Butter“, тази песен се чувства малко по-отпусната.

RM: О, това е наистина забавно. Просто така. И в текста има ред, който казва: „Не е нужно да се притесняваме / Защото, когато паднем, знаем как да се приземим“. Съобщението е универсално, но може да се каже, че това е и нещо, което BTS казва през цялото време.



Говори за „2! 3! ” в „ARMY Corner Store“, казвайки, „от 2015 до 2017 г. беше тежък период за нас и нашите фенове“. Каза това, но в крайна сметка сте се научили как да „се приземите“?

РМ: Това, което правя, може да се разглежда като нещо като бизнес-бизнес от човек на човек. Ето защо искам да бъда честен с ARMY, доколкото мога, винаги. Казват, че това не може да се случи в света на K-pop и в това има аспект на добросъвестност, защото не искам да притеснявам феновете, но искам да им разкажа за нещата, през които сме преминали доколкото мога. Друга причина, поради която говорих за онези времена, беше, че исках да изплатя дълговете си към много хора. Да преминеш през тази история така, както никога не се е случвало, би било като да кажеш „това не сме ние“. Мисля, че тъй като това беше в миналото и тъй като в момента се справяме добре и тъй като тези дни бяха очевидно необходими, трябва да можем да говорим колко трудно ни е било тогава.


Усещането е, че това е нещо, което искате да предадете и на феновете си.

RM: Понякога сме артисти, чиито души са пълни до сърцевината ни, понякога сме щателни офис служители, а понякога сме част от хиперпатриотичния „познавате ли се" клуб. Ние сме много неща наведнъж - затова говорихме за персона и его. Донякъде болезнено и самотно е да искаш да говориш за тези неща до такава степен, но предполагам, че това съм аз. Искам да се изразя изцяло.


Би ли казал, че песента „Bicycle“, издадена по време на 2021 FESTA, показва кой си ти като човек? Говориш за ежедневните си емоции, като използваш велосипед като метафора.

RM: Изпитвах голям натиск, докато правех музика през целия си живот, за да продължа малко повече или да правя музика, която да се откроява по -добре, от незначителни неща като рап техниката ми до по -големи неща като световните тенденции. Исках да бъда добър в рап и исках известно признание. В този смисъл бихте могли да кажете, че „Bicycle“ е донякъде предизвикателен. Исках да пусна песен, за да отпразнувам FESTA, но темата е наистина важна за мен конкретно. Велосипедите заемат важно място в сърцето ми, така че точно за това писах. Песента е нещо като компас, който ми казва къде съм в момента, чувствам се така. Днешният ми живот е в ход, така че това щеше да свърши по един или друг начин.


В текста има част, в която казвате: „Когато си щастлив, това те натъжава.“ Представих си, че караш колелото си и съзерцаваш живота си.

RM: Чувствата ми стигат до крайности, когато карам колело. Понякога личността ми бягаше и до двете крайности, но също така се връщаше отново сама, когато карам колело. Когато карам колело, се освобождавам от натиска на нещата, които чувствам и мисля. Не ме интересува дали хората ме разпознават и това е най-близкото до това да се чувствам свободен, психически и физически - когато карам бързо и се чувствам като в облак.


В моя случай в моя квартал има голяма книжарница и има моменти, в които сам ще вървя до там и ще помисля какъв човек съм, докато избирам кои книги да купя. По някакъв начин ме кара да мисля за това.

RM: Наскоро прочетох книга на Lee Seok Won от "Sister's Barber Shop" . Той обмисляше защо харесва книжарниците. Той си спомни как не само е шумно, но всички зяпат книгите си и не гледат никой друг и в това има някаква свобода. Наистина съчувствам на това. Така че се опитвам да намирам време да отида до книжарницата и отделям малко повече време за четене.


В крайна сметка си говоря сам, като разгледам всички корици на книгите в магазина. В известен смисъл това е съзерцание върху съзерцание, но изглежда, че е особено необходимо време за вас.

RM: Мисля, че бих се отегчил без него, тъй като напоследък бях твърде уседнал. Четете! Тренирайте! Отидете в галериите! Карайте колело! (смее се)


Можем ли да кажем, че писането на „Bicycle“ беше преживяване, през което така или иначе трябваше да преминеш, въпреки че не сме сигурни откъде си дошъл, къде си в момента или накъде си се насочил.

RM: Точно така. Това беше точно такъв крайъгълен камък за една песен за мен и мисля, че имах това предвид до известна степен, когато я пуснах за FESTA. Първо се съгласих да направя нещо, но след това се запитах какво трябва да направя и това веднага ми хрумна: Нека просто данаправим нещо по отношение на колелетата.


Дори музиката има дълбоки връзки с цялата музика, която някога сте слушали, от фолк до хип -хоп и корейски инди сцени.

РМ: Прав си. Черпя музика от хората, които са повлияли на живота ми - артисти, които слушам напоследък, като Елиът Смит и Джеф Бъкли, и групи като KIRINJI.


Интересно е как крайният резултат е песен, чийто стил е трудно да се припише на някоя епоха. Нито настроението, нито звукът са ретро, ​​нито отразяват текущите тенденции.

RM: Аз и нашият екип сме, може да се каже, в челните редици на поп музиката, така че след като направих „Bicycle“ се чудехме дали да продължим с него. Но всъщност затова в крайна сметка го направих по този начин. Защото така изглежда животът ми в момента. За мен е добре просто да опозная себе си по този начин, но и аз не искам да се хващам в капан. От друга страна, аз съминтересувам се от художници от цял ​​свят, които са тотално различни от мен. Има дори хора, които правят музика по прищявка и които не се интересуват от жанра, от чиято музика се интересувам сега. Това е - как трябва да кажа това? Както и да е, предполагам, че съм на някакво място в живота си. (смее се)


Миналата година в интервю за списание Weverse казахте: „Аз съм само на 27 години корейска възраст“. Мисля, че „Bicycle“ може да е вашият собствен отговор на това твърдение - песента на някой, който е израснал, слушайки Дрейк в Корея.

RM: Разбрахте. Точно. Дрейк е този, който ме накара да си помисля, че мога да пея и през 2009 г. (смее се) и това ме доведе до тук. В миналото исках да направя нещо точно като Дрейк - той влияе на западната музика като музикалния стил, който след него се променя. Но тъй като не живея живота си по техния начин, не мога да създам абсолютно същата музика като тях.



И поради тази причина си помислих, че това е вид песен, която ще попадне в плейлистите на хора като вас, тъй като има стил, който може да изрази цялостните чувства на този човек повече от всеки конкретен жанр.

RM: Така обикновено се оказва в крайна сметка. Понякога мисля по следния начин: Не мога ли да сложа „Bicycle“ на същия микс като някои песни, които са направени изцяло в този стил, както току-що говорих? Иска ми се да имах такъв прилив или образ, когато правех песни, но в днешно време наистина съм бавен в създаването им. Не мога да мисля за текстовете така добре, както преди. Имам повече възможности да усвоявам нови неща, но въпреки това продукцията, идваща от мен, е смешно ограничена и изключително бавна. Казват, че има много истории за артисти от миналото, които застават и не могат да се изразят и крещят „Кой съм аз?“ Така се чувствам аз. Работя върху микстейп от 2019 г., но не съм завършил толкова много песни.


Е, може би защото се е променила посоката, която искаш да поемеш с текстовете си. Тоест, че се опитваш да изразиш идеите, които си изградил в себе си, вместо своите преживявания или социални коментари.

RM: Ето защо не мога да пиша текстове толкова бързо, колкото преди. Не знам какво правя, така че нямам друг избор, освен да пиша. И затова смятам, че Юнги е толкова невероятен човек. Искам да кажа, как успява да направи толкова много песни и то толкова добре? Може би това е така, защото той заема гледната точка на продуцента, но аз не мога да го направя. Не само ревнувам, но и мисля, че отправната точка, когато правя музика, трябва да са текстовете. Просто се надявам, че съм тръгнал на някъде. Но винаги се чувствам така (смее се), така че когато слушам нещата си от преди две години, вече звучат стари.


Представени сте в „Don’t“ на eAeon, който може да се похвали и с впечатляващи текстове - текстове, които започват с цвета на вълните и завършват с изображение на камъчета. Изглежда, че вашият интерес към изкуството ви позволява да продължите да развивате такива визуални образи.

RM: Не мога да кажа със сигурност, но вероятно това е силно отражение. Бях видял статия, в която художник каза, че камъчетата са перфектната форма: скала, износена отново и отново в поредица от инциденти и съвпадения, превърната в крайна сметка в някаква кръгла форма. Той казва, че художникът е събирал камъчета за дълго време, казвайки, че камъчетата са толкова идеално гладки без никакви ръбове, въпреки че не са нито перфектни кръгове, нито овали. Също така, аз абсолютно обичам Lee Qoede. Видях цитат в книга за неговото изкуство: „Да се ​​заплитаме. Нека останем единни. Нека не спорим. И нека станем камъчета в новия разказ за лидерството на моята страна. " Той го е написал в писмо, докато е работил по време на освободителния период на страната. Мислех, че това е много модерен начин за изразяване на нещата, за някой, който е преживял хаотичните политически обстоятелства от 1948 г., да иска да стане камъче. Имах чувството, че думите му все още имат смисъл - сякаш живеят. Предполагам, че използването на думата „камъче“ от тези двама художници ми направи много трайно впечатление.


Бях впечатлен как относително големите вълни отстъпват на изображението на малки камъчета, а след това приключвате потока с текстове от типа: „Не отнемайте това име, този, който само вие познавате“ и „Мразя да бъда каквото и да е цвете, “.

РМ: Да, беше забавно. Веднъж си помислих как взаимоотношенията на хората са като разбиващи се вълни и мисля, че това се смеси с мислите ми за камъчетата и всичко излезе наведнъж. Има едно изречение, което написах отдавна, докато мислех край морето. Помислих си: Има ли цвят във вълните? Когато хората говорят за нахлуващи вълни, за какви вълни говорят? Сините вълни или белите вълни? Прекалих с емоции, когато си мислех, (смее се), но отново това съм аз. Затова написах това едно изречение - „Чудя се какъв цвят са вълните“ - и слушах музиката, която eAeon ми даде, и ми прозвуча като мъгла, която се търкаля над океана. Беше наистина лесно да започна да пиша текстовете, тъй като сетивното възприятие на това изречение се припокрива с това, което ми даде. Това беше така нареченият „аха момент “(смее се) и винаги, когато това се случи, текстовете излизат от мен наведнъж. Отне само час и половина, за да напиша текста. По-късно се сетих за повече текстове, но в крайна сметка се придържах към първите.


Какво търсиш, че мислиш толкова много?

RM: В крайна сметка за мен е много важно да попитам кой съм и искам да изразя кой съм се оказал, но ми е много трудно, защото не знам дали това, което откриван е вярно. Така че засега „Bicycle“ също е резултат от събирането на аз, които открих, че според мен представляват най-доброто от мен. Дори докато правя песни като „Bicycle“, трябва да предам - ​​как да изразя това? Става въпрос само за мен, това дете извън големия град - същност, от която не мога да се отърва, предполагам. Не мога да пусна детето, което свиреше в Хонгде. Това всъщност не е нещо, което искам да изразя или задържам; това е моята същност, така че всъщност нямам избор. (смее се)


Така или иначе просто ще караш колелото си.

РМ: Точно така. Точно това. (смее се)



Коментари