От кухнята на бизнеса с BTS - за предизвикателствата, които предстоят

 Докато се сблъскват с военната служба и натиска от страната и агенцията си, групата застава откровена за преработването, бъдещето си и противоречията зад епичната си поредица като №1.


От далечния коридор в новия сеулски щаб на HYBE Corp. кристално чист фалцет звъни над далечни стъпки и мърмори, пеейки рефрена на летния хит на поп групата BTS „Butter“-най-дълго царуващият „Номер 1“ сингъл в Billboard Hot 100 тази година. С приближаването на звуците покрай тях минават дузина охранители, всички с маски.

Докато най -голямата момчешка група в света не се появи отново минути по -късно, е трудно да се свържат точките и да се осъзнае, че дузината в коридора е BTS, оградена от петима членове на техния мениджърски екип. Всеки член на BTS е толкова облечен в удивително обикновен гардероб (тениски и панталони с големи размери, боси крака в сандали), че изглеждат по-скоро като деца от колежа на път за общежитието си. Те си разменят закачки за ужасeн махмурлук от предната вечер и за ефектът, който алкохолът има върху кожата им - често срещана тема сред младите хора тук.

Седемте членове - Jin и Suga, 28; J-Hope, 27; RM, 26; V и Jimin, 25; и Jungkook, мистериозният певец в коридора, 23 - седнаха и започнаха да отговарят на въпроси, но те изглеждат и звучат като поп звезди-ветерани. Седнали на сгъваеми столове на сцена - където белите повърхности носят отпечатъци от обувки и други следи от неотдавнашното предаване на живо в The Tonight Show с участието на Джими Фалън - те говорят учтиво, красноречиво и убедено, излъчвайки скромната харизма, очаровала милиони фенове да ги подкрепя с почти религиозен плам.


Ние не сме изключителни хора-чинията ни е малка“, казва рапърът Suga, книжовникът на групата, използвайки корейския израз за липса на способности. „Ние сме тези момчета с размер на оризова купа, които се наливат толкова много в нея. Прелива се. " Включва: „Натискът е огромен.


Избягваме да свирим собствения си клаксон от 2017 г., защото се страхуваме от разплата някой ден“, добавя RM, рапърът, който обикновено действа като фактически говорител-лидер. "Ние постоянно мислим за кармата."




Този вид самоунищожение е, казва RM, поне донякъде само част от „корейската ДНК“ на BTS. Но това също е продукт на стратосферно издигане до световна слава и необичайна оставаща сила, която, самата група признава, е изненада. След вирусния успех на танцовия химн на PSY „Gangnam Style“ през 2012 г., множество K-pop изпълнения от началото на 2010-те придобиха известност в чужбина, но никой не се доближи до проникването на мейнстрийм поп по начина, по който тази песен. Немислимо е, че момчешка банда от агенция без пари, като Big Hit Entertainment-наскоро ребрандирана като HYBE, която стана публична през Октомври-можеше да завладее световната музикална индустрия няколко години по-късно. „Дебютирахме чрез такава малка компания и от първия ден беше трудно“, казва Suga. "Мечтата ми никога не е била огромна."

През 2014 г. BTS раздаваше безплатни билети по улиците на Лос Анджелис, за да се представят пред около 200 човека в Трубадур в Западен Холивуд. Три години по-късно, на музикалните награди Billboard 2017-за първи път групата казва, че е станала свидетел на силата на фендъма в САЩ. Тя спечели най-добър социален артист, прекъсвайки шестгодишната серия на Джъстин Бийбър. През следващата година BTS разпродаде стадиони по целия свят (включително в САЩ) и редовно чупи рекорди: 

  • Пет албума номер 1 в Billboard 200 от 2018 г., най-бързото натрупване от групата от The Beatles през 1966-68 г.; 
  • Пет хита №1 на Hot 100 за по-малко от година, най-бързите пет от Майкъл Джексън през 1987-88 г насам; 
  • Няколко музикални видеоклипа, събрали над 1 милиард гледания всеки в YouTube; 
  • Това е първият K-pop акт, номиниран за Грами, а по-рано тази година групата спечели четири BBMA;
  • Според IFPI албумът им Map of the Soul: 7 е най-продаваният в света миналата година;
  • Последващият BE е класиран на четвърто място, въпреки че беше пуснат в края на Ноември.

Наред с международната експлозия на BTS, HYBE също се трансформира. Месец след ребрандирането през Март, компанията плати 1,05 милиарда долара, за да купи Ithaca Holdings на мениджъра на Scooter Braun и стана от малка агенция с оценка от 10 милиарда южнокорейски вона (по онова време около 9,3 милиона долара) през 2011 г. до индустриален феномен на стойност над 1000 пъти повече (около 9,5 милиарда долара). От своя страна членовете на BTS, които притежават акции в HYBE, са станали мултимилионери, всеки от които притежава собствен капитал на стойност около 20 милиарда вона (17 милиона долара).

С напредването на възрастта перспективата ни става все по-широка“, казва Jin, вокалистът, който често се представя за „Worldwide Handsome“ (световно красив) на оглушителни писъци от феновете. „Не можете да пренебрегнете опита“, добавя J-Hope, водещият танцьор на групата и най-весел член. „Когато бяхме на 20, имахме смелостта. Бягахме  напред, без да гледаме. Сега сме по-разумни. " „Станах по-спокоен“, казва Jimin. „Има още неща, които трябва да обмисля в главата си.




Всичките седем мъже са много по-обременени психически в наши дни. Тяхното значение като посланици на културата за Южна Корея стана толкова голямо, че през Декември миналата година, с безпрецедентен ход, правителството на страната промени закон, позволявайки на групата да изчака до 30-годишна възраст, за да влезе в армията. (Преди това беше 28.) Но след като Джин навършва 30 години в края на 2022 г., BTS е изправен пред продължителен период с поне един член, който липсва. Ако всички те изберат да служат по едно и също време, както някои анализатори в Южна Корея прогнозират, груповата пауза може да продължи около 18 месеца (минималният стаж).

Това е лоша новина за HYBE. BTS е доминиращият двигател зад приходите на компанията, внасяйки около 85% от нейните 796,3 милиарда вона (680 милиона долара) в общите приходи за 2020 г. Въпреки че HYBE започна да диверсифицира портфолиото си от таланти-подписва нови K-pop актове и от следващата година си партнира с Universal Music Group (UMG) в базирано в САЩ шоу за таланти на момчешки групи, остава неясно дали нещо може да замени BTS в баланса на компанията.

На върха на този натиск, както групата, така и агенцията са подложени на проверка за последните успехи на BTS в класацията, за които феновете на някои конкурентни изпълнители казват, че са постигнати чрез съгласувана „манипулация“, противоположна на целта на класациите за точно открояване на най-популярните в света актове. След като „Butter“ и Ед Шийран, съавтор на „Permission to Dance“, дебютираха на върха на Hot 100, където „Butter“ управляваше девет последователни седмици, някои отбелязаха как феновете на групата, известни като ARMY, се организират в социалните медии, използвайки тактики като масови покупки на физически албуми и координирано цифрово купуване, за да повлияят на представянето на диаграмата.

И HYBE, и BTS отхвърлят обвиненията, че манипулирането на диаграмите отчита успеха на групата. Членовете на BTS казват, че приемат, че славата им ще достигне своя връх и в един момент ще се изпари-в края на краищата BTS вече надмина стандартния за индустрията седемгодишен живот на K-pop група. Междувременно обаче техният успех предизвика погледите в индустрията. И дали мобилизацията на фендъма на BTS в световен мащаб може да бъде поддържана - и евентуално да бъде възпроизведена за други действия - не само ще реши бъдещето на BTS и HYBE, но и ще определи тяхното наследство.




HYBE беше „много умен в разбирането, че бъдещето на музиката трябва да гледа към настоящето-че музиката е това, което хората използват, за да се идентифицират“, казва Марк Мълиган, анализатор в музикалната индустрия в консултантската компания MIDiA Research. Нарастването на стрийминга през последните години, добавя той, разхлаби емоционалната връзка между артистите и потребителите. „Извън Корея, в САЩ и Великобритания, по времето, когато BTS все още пееха предимно на корейски, имаше цяло поколение тийнейджъри, които просто знаеха, че има дупка в музикалната им душа. Знаеха, че нещо липсва, но не знаеха какво е. И тогава изведнъж се появява BTS и те казват: „Това има смисъл. Мога да кажа кой съм, като съм фен на тази група.

Как изглежда бъдещето на BTS и с какво ще се помни най-вече, остава по-скоро неизвестно - особено за самата група. „Когато историята ни приключи, ще стане по-ясно. Когато прахът се утаи и слезем от пиедестала, ще можем да кажем “, казва RM. „В момента стоим в окото на бурята. Не мисля, че ние или някой друг можем да кажем точна прогноза. "

Независимо дали изпълнява на живо или в някой от своите технически цветни музикални видеоклипове, BTS винаги е проектирал някакво безпроблемно усилие: безупречни танци, гладки вокали на живо, перфектно калибрирани хармонии. Но както казват членовете му, да си BTS не е лесно от няколко години.

За всеки, който обръща внимание, това не е шок. Още през 2018 г., след като спечелиха десанг на церемонията по връчването на Mnet Asia Music Awards в края на годината, повечето от BTS се  просълзиха на подиума и Джин призна, че са обмисляли да се разделят по-рано същата година поради емоционални трудности. Припомняйки този момент днес, групата настоява, че напускането никога не е било сериозно на масата, но признава, че членовете й са страдали от преработване.

Използвахме месечния календар с работа, планирана за 28,5 дни“, казва Jin. Изтощителен, но не и нечуван график за K-pop групи. По време на преговорите за подновяване на договора през същата година с появата им в Mnet, те получиха едномесечна ваканция, първата им истинска почивка, откакто се присъединиха към компанията като стажанти. „Пътят до тук беше труден. Това се отрази на здравето ми и мисля, че сме вложили всеки момент от младостта си“, казва водещият вокалист Jungkook.






Тук, в Южна Корея - патриотична нация, която се вижда като малка държава, притисната от суперсили като САЩ, Китай и Русия - идеята за победа на международна сцена винаги е имала огромна тежест. Така че фактът, че корейски акт, изпълняващ песни на корейски език, е преместил толкова много хора извън собствените си граници, се превърна в огромен източник на национална гордост - и оказа степен на натиск върху BTS далеч отвъд всеки обикновен културен износ.

Декемврийското съобщение на южнокорейското министерство на отбраната, че ще позволи на поп звездите да забавят военния си призов и да продължат кариерата си - със строги квалификации, които засега отговарят само на BTS - беше историческо. Понастоящем законът освобождава само някои елитни спортисти, класически музиканти и танцьори, и макар BTS да не е напълно освободен, решението е ясен индикатор за това колко ключова за страната е станала BTS. В края на юли президентът Мун Дже-ин назначи BTS за специален президентски пратеник за бъдещите поколения и култура, давайки на групата дипломатически паспорти. Този статут го изтласка на преден план за ваксинации срещу COVID-19-истинска привилегия в страна, която се бори с недостига. През Септември групата трябва да направи третото си участие в Общото събрание на ООН. „Очакваме BTS да допринесе значително за повишаването на престижа на страната ни като водеща нация в ерата след COVID“, се казва в изявление от кабинета на президента, известен като Синята Къща.

HYBE има свой собствен набор от очаквания за BTS. От 2019 г. - когато според най-новия проспект на HYBE BTS представляваше 84,7% от приходите им - компанията увеличава потоците от приходи, които не включват директно активното участие на BTS (фен стоки, видео игри). Според проспекта, в подготовка за договора на BTS, който изтича през 2024 г., HYBE има планове да дебютира поне шест нови групи, започвайки около 2022 г. Все пак ръководителите на HYBE (заедно със самите BTS) казват, че все още няма фиксирани планове за това как да се справят с предстоящата военна служба на групата.

Това може да доведе до финансов удар - и BTS изглежда добре осъзнава как продължителният им успех помага да се предотврати тази възможност. „Когато гледате Олимпийските игри, можете да видите колко усилено е работил всеки спортист, за да стигне до тях. Но тогава публиката иска медалите, нали? " - казва Suga. „Това не е нещо, което ще се промени, дори ако говорим за това по един или друг начин. Просто искаме да бъдем добри с хората, които ни обичат. Това е, което трае в дългосрочен план. "

Особено когато тези хора съставят АРМИЯ.

Почти всички големи поп звезди разчитат на лоялен фендъм, който ще се обедини, за да купи и предаде най-новата си версия. Но ARMY изведе тази нова норма на съвсем друго ниво. „Това е резултат от борба и не искам да пренебрегвам това“, казва RM за успеха на групата си - имайки предвид не собствените си часове на труд зад кулисите, а количеството работа, която ARMY полага, за да гарантира оставането на върха на света и класациите.

Шин Чо, ръководител на K-pop и J-pop в Warner Music Group, казва, че това произтича от определена фен култура в K-pop, която издърпва всички стъпки, за да гарантира, че когото подкрепят, ще бъде на първо място. „Феновете ще направят всичко възможно, за да създадат историята на успеха“, казва Чо.




Но колко много ще направят, наскоро беше поставено под въпрос. Чрез надплатени средства, ARMY отдавна използва вратичките в правилата на музикалните класации (включително тези на Billboard), за да стимулира изпълнението на синглите на BTS. Правилата на Billboard например позволяват на хората да купуват определен брой версии на песни или албуми седмично, а всички продажби на версия, надвишаващи тази граница, не допринасят за общия седмичен обем на продажбите или за поставяне в класацията. За K-pop група като BTS, която обикновено пуска множество версии на конкретен сингъл-включително цифрови и физически-които могат да добавят до няколко продажби на потребител. („Butter“ например имаше шест цифрови версии плюс два физически сингъла.) В Twitter, където BTS има над 38 милиона последователи, феновете, действащи от името на ARMY, ще извикат за помощ при прокарването на определени сингли в дните, когато могат да имат най -голям ефект върху производителността на диаграмата.

Така че, докато другите сингли на Hot 100 обикновено разчитат на стрийминг за по-голямата част от претеглените си точки (последвани от игра и след това продажби), изпълнението на върха на класацията на „Butter“ на BTS през юли, например, беше стимулирано най-вече от продажбите , по-голямата част от които течеше директно през собствения уеб магазин на BTS, казват източници, запознати с въпроса. Тези източници казват, че този уеб магазин не признава предишни покупки и не ограничава колко копия може да купи фен, за разлика от iTunes, който отбелязва, когато някой вече притежава копие.

Докато фен кохортите на други артисти също предпочитат директните покупки за постоянни продажби и са изпробвали тактики, подобни на тези на ARMY, никой не го е направил това толкова ефективно или с толкова очевидна координация, казват тези източници. И това лято, когато „Butter“ и „Permission to Dance“ царуваха на върха на Hot 100 общо 10 последователни седмици, фенове на артисти като Olivia Rodrigo и Dua Lipa - чиито собствени сингли бяха изключени от номер 1 през това време - започна да нарича работата на ARMY подобна на измама.

В класацията за 24 юли „Permission to Dance“ дебютира на номер 1 със 140 100 общи продажби, според MRC Data, като „Butter“ пада с шест места до номер 7, а „good 4 u“ на Родриго заема номер 2. Но след това се случи нещо изключително необичайно: На следващата седмица „Butter“ се върна на номер 1 (прескочи Родриго и други) и размени местата си с „Permission“, което се изплъзна на номер 7.

Феновете на Родриго твърдяха, че това не е случайно. @scrappyseal, отбелязвайки обрата, туитна, че BTS има „0 GP [широка публика] подкрепа. Истински удар има подкрепата на широката публика. " Друг фен на Rodrigo и Lipa, @lipaanostalgia, описва успеха на BTS като „измамни начини“, а феновете му като „замесени в манипулиране на диаграми“ и „масови покупки“.

Усилията на ARMY за колективно финансиране със сигурност са почти легендарни на този етап. Докато екранните снимки на салда по сметките и разписки за групови покупки в Twitter се преглеждат от Billboard, феновете на BTS използват PayPal, за да обединят пари от ARMY по целия свят и да направят покупките, които ще се отчитат за продажбите в САЩ. „ARMY КЪДЕ СТЕ ??“ @borakore52 попита в туит на 5 август. „Имам достатъчно за 448 комплекта от 16 PTD плюс 24 Butter!! Дори и да не можете да купите до по-късно, моля, изпратете вашите заявки възможно най -скоро !! ”

След това някои организатори на ARMY предлагат да възстановят разходите на други фенове за покупки. Източникът на тези средства остава неясен и някои фенове на BTS изразиха загриженост да разкрият повече за техните методи. „Чувствайки необходимостта да бъдем малко по-дискретни във времевата линия за това какво правим и как го правим“, написа @RafranzDavis по време на финансирането в началото на август. „Това е досадно, но мерси за всички, които просто го разбират.“ (MRC Data има стандартен процес за изследване на всяка подозрителна активност в диаграмата; Billboard не би позволил продажбите, финансирани от акт или неговия етикет/ръководство, да се отчитат при представянето на диаграмата.)

Тези усилия стимулират сингъла на групата, тъй като те се качиха на върха на класациите въпреки по-слабите стрийминг номера и радиопредаването на BTS от някои от нейните поп съвременници. „Това е справедлив въпрос“, казва RM от твърденията, че работата на ARMY се свежда до манипулиране на диаграми. „Но ако има разговор в Billboard за това какво би трябвало да представлява номер 1, тогава от тях зависи да променят правилата и да накарат стрийминга да тежи повече в класацията. Удряйки нас или нашите фенове, че стигнахме до номер 1 с физически продажби и изтегляния, не знам дали е точно така ... Просто имам чувството, че сме лесни мишени, защото сме момчешка група, K-pop изпълнител и имаме тази висока лоялност на феновете. "




На въпрос дали самата HYBE организира феновете при всякакви манипулации с диаграми, Шин Йънг-Дже-президент на лейбъла на BTS, Big Hit Music (дъщерно дружество на HYBE)-отговаря с кикот. „Не би ли било хубаво, ако наистина имаме способността да създадем такова нещо?“. „Разбирам, че има развитие на пазара [свързан с BTS], което не се харесва на някои хора. Но не вярвам, че пазарът в САЩ е този, който може да бъде допълнен само чрез изтегляния. Смятаме, че въздействието на песните е показано по много начини и се гордеем с това постижение. "

Все пак изглежда, че HYBE прави всичко възможно да задържи фендъма на BTS близо. През последните години компанията популяризира своята платформа Weverse, където звездите и феновете качват текстови и видео актуализации, както и друго изключително съдържание, без да е необходим YouTube или Twitter. В доклада си за приходите за първата половина на 2021 г. HYBE казва, че Weverse „не само консолидира и укрепва фендъма, но и подпомага дълголетието му, като насърчава активността на общността между феновете“, добавяйки, че самият HYBE генерира директни приходи чрез покупки на стоки и съдържание.

HYBE също се превърна в основен инвеститор във Fave, нова платформа за ангажиране на суперфенове, която на 18 август се включи в ARMY. Според изпълнителния директор/основател Jacquelle Amankonah Horton, HYBE се интересува особено от пазарната функция на Fave, която позволява на феновете да създават и продават уникални артистични стоки. „Те осъзнават, че феновете се интересуват един от друг, искат да излизат помежду си и има начин да печелят пари от феновете“, казва Аманконах Хортън. „Мислех, че ще се уча от тях, защото те са заковали този фендъм свят на Изток. И те казваха: „Не, разширявате нашия бизнес модел, защото се включвате от фен към фен.“

Въпреки че все още е в начален стадий, участието на HYBE с подобни на Weverse и Fave продукти, може да зададе нов шаблон за ангажираност на феновете в индустрията. Стратегическото партньорство между HYBE и UMG вече доведе до това млади художници като Gracie Abrams и Jeremy Zucker да откриват акаунти в Weverse. К-поп изпълнители от конкурентни агенции, като Blackpink, също са се регистрирали.

От друга страна, намирането на артисти, които са готови да удържат края на връзката си с феновете, както прави BTS, може да бъде предизвикателство. Групата казва, че никога не е присъствала на афтърпарти на награди в САЩ. Вместо това винаги се е връщал в хотел, за да скочи на V-Live, приложение за предаване на живо, сега обединено с Weverse, за да отпразнува с ARMY. „Това е като ритуал за нас“, казва RM. BTS използва предаване на живо, за да се свърже с феновете още преди дебюта си през 2013 г., по времето, когато хората купуваха първите си 4G LTE смартфони, казва Лензо Юн, съизпълнителен директор на HYBE America, американското подразделение на компанията. Юн първо предложи идеята за видео ангажимент и управлява операцията от самото начало.

Днес моментите, които BTS споделя с ARMY няколко пъти седмично-независимо дали определящи кариерата или светски-събират милиони гледания всеки. След изпълнения на живо, феновете казват на Billboard, че получават имейл с въпрос какво им харесва и какво не харесва.

Миналата година BTS се оказа принуден да направи нещо, което членовете не смятаха, че може да се случи от години: направиха концерт на празна зала.

На фона на пандемията от коронавирус, групата предложи концертна поредица с плащане за гледане на живо, която в крайна сметка привлече близо 2 милиона души от около 190 държави и региони. Но липсата на жива публика дойде като шок. „Беше нервно, когато чакахме да се вдигне завесата, но когато излязохме на сцената, имаше просто много видеокамери на мястото, където трябваше да бъде публиката“, казва Джимин. „Знам, че изобщо трябва да съм благодарен за възможността да се представя, но беше болезнено.“

Изведнъж най-изключителната група в поп музиката беше точно като всеки изпълнител с неопределено подплатени планове. Членовете бяха самотни, изненадани от внезапната промяна в обичайния си ритъм. „Това отне енергията ни и уби морала ни“, казва РМ. „Напоследък много се замислям“, признава Suga. „Знаеш ли, не сме били в състояние да изпълняваме от година и половина, без да можем да вършим работата, която вършим.“ „Тези дни мислите ми са по-разпръснати, отколкото обикновено“, казва J-Hope. „Понякога просто искам да си взема малко почивка. Друг път имам чувството, че трябва да продължа да се движа. " V, който се нарича емоционален и казва, че изпитва промени в настроението, си спомня, че групата планира турне вече две години - но чакането се проточва: „Оставянето на тези емоции да ме наранят, да ме измъчват и да крещя в мен беше разстройващо.“ (Той добавя, че е написал парчето „Blue & Grey“ миналата година като изход от ситуацията.)




Вместо планираното си световно турне през 2020 г., BTS се насочи към нещо по-неочаквано: да пее изцяло на английски. Те издават три сингъла на езика („Dynamite“, „Butter“ и „Permission to Dance“), като всички те достигат номер 1, като „Dynamite“ и „Butter“ получават мейнстрийм ефир - първият истински кросоувър поп на групата: успех, отбелязващ първия път, когато песни от изцяло корейска група попаднаха в топ 10 на класацията на Billboard за топ 40 на Airplay. Но членовете казват, че не са съгласни, че английският е добра идея. Както ръководителите на BTS, така и на HYBE отказват да разкрият подробности, а Shin на Big Hit Music казва, че всички дискусии са били приятелски. „Мисля, че това е доказателство за силните страни на групата, начина, по който те могат да постигнат приятелска резолюция и да съобразят нуждите на компанията“, казва той.

Паметта на RM се различава. „Нямаше алтернатива“, казва той. И Jin признава, че пеенето на английски език в началото се e чувствало напълно неестествено, казвайки, че се е научил да имитира произношенията на пътеводителя, като ги записва с корейски букви. „Английският, който научих в час, беше толкова различен от английския в песента“, обяснява той. "Първо трябваше да изтрия всичко в главата си."

Засега с изпълнения на живо в Корея и световното турне наскоро отменено поради свързани с пандемията логистични затруднения-BTS казва, че се е настанила в позната рутина: прекарват почти всеки ден заедно. Но има един обрат, който е по-релаксиращ от обикновено - график „9 до 7“. „За първи път от може би 10 години имаме ясна граница между работата и живота“, казва РМ. „Това е може би единствената добра страна“, ​​отговаря Jimin. "Все още са времена на COVID." Jungkook казва, че е чел критична обратна връзка онлайн, за да се мотивира; той все още практикува пеене „през цялото време, дори на възглавницата, когато съм в хотелска стая или у дома“.




Каквато и музика да излезе от това време, членовете на групата нямат какво да кажат за нея в момента. Само RM формулира какви биха могли да бъдат основните цели на BTS-и доминиращото от индустрията господство извън родната страна всъщност не е едно. Той отново повтаря тезата, която е направил от няколко години насам: че групата трябва да запази позицията си „извън“ и да запази текстовете си предимно на корейски. „Не мисля, че някога бихме могли да бъдем част от мейнстрийма в САЩ, а и не искам това“, казва той. „Крайната ни цел е да направим масивна обиколка на стадионите там. Това е."

Очите на седемте мъже светят с несъмнен глад, точно както го правят всеки път, когато се споменава турне. Нищо друго, добро или лошо, изглежда няма значение. „Винаги сме готови“, казва Jungkook. Jin си спомня трудните разговори през 2018 г. около подновяването на договора на BTS и случилото се оттогава. „Агенцията ни обеща, че те ще оттеглят всички спирки, за да подкрепят нашата страст към изпълнението. Мисля, че са спазили това обещание “, казва той. „В крайна сметка си казахме, че тъй като работихме толкова усилено до този момент, нека видим докъде можем да стигнем. Не знам дали трябва да кажа това, но казахме: „Мамка ѝ на агенцията, мамка му на всичко. Нека просто да се доверим на членовете и феновете и да започнем отначало.



Коментари